Gry  »  Aktualności  »  F1 2011 - Codemasters o rozbudowanej sztucznej inteligencji
F1 2011

F1 2011 - Codemasters o rozbudowanej sztucznej inteligencji

2011-06-30 - J. Kruczek     Tagi: Playstation3, Xbox 360, Codemasters, F1 The Game, Komputer PC, F1 2011
Paul Jeal z Codemasters udzielił wywiadu, w którym zdradził kilka nowych szczegółów na temat nowości w F1 2011. Starszy producent gry potwierdził, że dużo czasu spędzono nad doszlifowaniem systemów KERS i DRS, które będą wprowadzone do nowej odsłony wirtualnej F1.
Wprowadzenie nowych systemów wymagało opracowania nowej sztucznej inteligencji. W poprzednim F1 oparto się o AI z gier GRID i DIRT, jednak F1 2011 wymagało zupełnie nowego podejścia. Bolidy F1 jeżdżą znacznie szybciej, co już na starcie wymusiło opracowanie nowej inteligencji pozwalającej wirtualnym kierowcom na szybsze reagowanie.
Kolejnym elementem utrudniającym pracę były właśnie nowe systemy. Ostatecznie opracowano AI składające się z sześciu mózgów. Każdy odpowiada za kontrolowanie innego elementu jazdy. I tak jeden odpowiada za KERS, inny za DRS. Jeszcze inny kontroluje gracza z tyłu, a kolejny decyduje o ewentualnym wyprzedzaniu. Całość ze sobą współpracuje tak, aby optymalnie wykorzystać sytuacje na torze. Co więcej Codemasters przyjrzało się dokładnie poszczególnym kierowcom ze stawki i wirtualnej wersji będą oni się charakteryzowali tymi samymi cechami jazdy, co w rzeczywistości. Oznacza to, że Alonso czy Hamilton nie dadzą się łatwo wyprzedzić na torze, a ich ataki będą bardzo agresywne. Całość prezentuje się bardzo obiecująco i ma dostarczyć zupełnie nowe doznania podczas wirtualnych Grand Prix.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

F1 2011 - Codemasters o rozbudowanej sztucznej inteligencji